Apex Car Physics Engine

Oficjalne logo projektu Apex Car Physics Engine – silnik fizyczny dla gier opartych na WebGL, pozwalający uzyskać realistyczne zachowanie samochodu. Korzysta z dynamiki punktu materialnego, mechaniki opony i metod numerycznych.

Dynamika opony została zrealizowana przy pomocy Magiczej Formuły Pacejki. Poniżej przykładowy wynik działania Formuły. Identyczne obliczenia prowadzone są w Apeksie w czasie rzeczywistym:

Zależność siły podłużnej Fx od obciążenia opony Fz i poślizgu sigma, wyliczona z wykorzystaniem Magicznej Formuły Pacejki.

Zależność siły podłużnej Fx od obciążenia opony Fz i poślizgu sigma, wyliczona z wykorzystaniem Magicznej Formuły Pacejki.

Obliczenia numeryczne korzystają z algorytmów Eulera lub Rungego-Kutty 4-go rzędu.

Kod silnika zaimplementowany został w języku JavaScript. Przykładowa gra wykorzystująca silnik to Apex Racer, dostępna pod adresem https://apexracer.bkobeszko.pl/. Więcej informacji o grze jest tutaj.

Projekt został zrealizowany w ramach pracy magisterskiej.